4021031402 |
Ús curricular de les TAC i robòtica |
2019-2020 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
21/10/2019 - 15/6/2020 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Josep Ventalló i Vintró |
|
c. Amèrica, s/n(Can Parellada) (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida PUC |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Activitat adreçada al professorat de l’escola per tal de fer-lo partícip del projecte de robòtica i programació que es porta a terme al centre.
Després d'una introducció de l'ús de la programació i la robòtica educativa a l'aula, es presentarà al professorat assistent les eines Bee-Bots, Pro-Bots, LEGo WeDo, Makeblock mBot i Scratch. Es busca que el professorat manipuli el material de robòtica educativa de què disposa l'escola i també el que està disponible en préstec al CRP i es comprometi a utilitzar-lo a l'aula.
|
| |
Objectius |
Difondre les eines bàsiques per treballar la robòtica educativa en els diferents nivells.
Familiaritzar el professorat amb el maquinari i el programari per al control de petits muntatges.
S’impulsaran activitats de caire pràctic amb un programari i maquinari específic.
1. Introduir al professorat a l'ús de la programació i la robòtica a l'aula.
2. Dinamitzar el material de robòtica educativa de l’escola.
|
| |
Continguts |
1.Per què la programació i la robòtica a l'escola?
2. Eines de programació i experiències de robòtica educativa.
3. Presentació del material de robòtica de l’escola.
4. Treball amb les Bee-bots i Pro-Bots a l'aula
5. Introducció a l'ús de Scratch
6. Treball amb les plaques Makey Makey
7. Treball amb LEGO WeDo i Makeblock mBot a l'aula
Sessions:
Petita introducció sobre el perquè de la robòtica i la programació a les escoles. Avantatges, possibilitats. Descoberta i ús de Bee bot i Pro bot.
Descoberta i ús d’scratch.
Descoberta i ús de LEGO WeDo i Makeblock.
Descoberta i ús de les plaques Makey Makey.
Projecte (experiència de pràctica portada a l’aula ) Reflexió i valoracions.
|
| |
Formador/a |
Montserrat Matarín
|
| |
Avaluació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
Resposta del formulari d'avaluació final
|
| |
Persones destinatàries |
ACTIVITAT RESTRINGIDA
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
21/10/2019 |
- |
- |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
dilluns |
15/06/2020 |
- |
- |
|
| |