Més informació [ Detall d'activitat

 
4021031402   Ús curricular de les TAC i robòtica
2019-2020   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   21/10/2019 - 15/6/2020 (20 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC Josep Ventalló i Vintró
   c. Amèrica, s/n(Can Parellada) (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida PUC
  
Descripció i   Metodologia:   Activitat adreçada al professorat de l’escola per tal de fer-lo partícip del projecte de robòtica i programació que es porta a terme al centre.
Després d'una introducció de l'ús de la programació i la robòtica educativa a l'aula, es presentarà al professorat assistent les eines Bee-Bots, Pro-Bots, LEGo WeDo, Makeblock mBot i Scratch. Es busca que el professorat manipuli el material de robòtica educativa de què disposa l'escola i també el que està disponible en préstec al CRP i es comprometi a utilitzar-lo a l'aula.
  
Objectius   Difondre les eines bàsiques per treballar la robòtica educativa en els diferents nivells.
Familiaritzar el professorat amb el maquinari i el programari per al control de petits muntatges.
S’impulsaran activitats de caire pràctic amb un programari i maquinari específic.
1. Introduir al professorat a l'ús de la programació i la robòtica a l'aula.
2. Dinamitzar el material de robòtica educativa de l’escola.
  
Continguts   1.Per què la programació i la robòtica a l'escola?
2. Eines de programació i experiències de robòtica educativa.
3. Presentació del material de robòtica de l’escola.
4. Treball amb les Bee-bots i Pro-Bots a l'aula
5. Introducció a l'ús de Scratch
6. Treball amb les plaques Makey Makey
7. Treball amb LEGO WeDo i Makeblock mBot a l'aula
Sessions:
Petita introducció sobre el perquè de la robòtica i la programació a les escoles. Avantatges, possibilitats. Descoberta i ús de Bee bot i Pro bot.
Descoberta i ús d’scratch.
Descoberta i ús de LEGO WeDo i Makeblock.
Descoberta i ús de les plaques Makey Makey.
Projecte (experiència de pràctica portada a l’aula ) Reflexió i valoracions.

  
Formador/a   Montserrat Matarín
  
Avaluació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
Resposta del formulari d'avaluació final
  
Persones  destinatàries   ACTIVITAT RESTRINGIDA
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   21/10/2019   -   - 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   dilluns   15/06/2020   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent